Artikel 1: Toepasselijkheid
1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en gesloten overeenkomsten van CleaningDutch.
Artikel 2: Aanbod / Totstandkoming Overeenkomst
2.1. Alle aanbiedingen van CleaningDutch zijn vrijblijvend tenzij deze een termijn voor aanvaarding bevatten.
2.2. Indien een aanbieding een vrijblijvend aanbod bevat, waarop opdrachtgever wenst in te gaan, kan deze daaraan geen rechten ontlenen zonder uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging van CleaningDutch.
2.3. CleaningDutch verplicht zich om binnen twee werkdagen nadat opdrachtgever schriftelijk dan wel via email of per sms te kennen heeft gegeven op
het aanbod van CleaningDutch te willen ingaan, de opdracht schriftelijk dan wel via email of per sms aan de opdrachtgever te bevestigen.
2.4. De overeenkomst tussen CleaningDutch en opdrachtgever komt tot stand na uitdrukkelijke aanvaarding door CleaningDutch.
Artikel 3: Prijzen
3.1. Uitvoering van de opdracht vindt plaats tegen de tussen CleaningDutch en opdrachtgever afgesproken prijs.
3.2. Indien tussen het tijdstip van orderbevestiging en uitvoering van de opdracht meer dan 30 dagen zijn verstreken, is CleaningDutch gerechtigd de afgesproken prijs aan te passen. Dit in verband met mogelijke gestegen kosten van lonen en materialen.
3.3. Het gehanteerde tarief voor de BTW heeft altijd betrekking op de datum van uitvoering.
Artikel 4: Annulering
4.1. Opdrachten mogen door opdrachtgever tot uiterlijk vijf (5) werkdagen voorafgaande aan de met CleaningDutch afgesproken datum van
uitvoering zonder opgave van reden worden geannuleerd.
4.2. Annulering dient schriftelijk of per email of per sms te geschieden.
4.3. Indien annulering niet of niet tijdig heeft plaats gevonden is opdrachtgever aan CleaningDutch een onmiddellijk opeisbare vergoeding van 35% van de aanneemsom met een minimum van € 50, – verschuldigd.
4.4. Annulering op dezelfde dag van de afspraak is alleen mogelijk tegen 50% van de aanneem som.
Artikel 5: Reclames
5.1. Opdrachtgever dient klachten over de door de CleaningDutch uitgevoerde werkzaamheden binnen 5 (vijf) werkdagen na uitvoering schriftelijk of per email of sms aan CleaningDutch mee te delen.
5.2. Bij overschrijding van deze 5 (vijf) werkdagen vervalt elke aanspraak tegen CleaningDutch met betrekking tot de uitgevoerde werkzaamheden.
Artikel 6: Garantie
6.1. CleaningDutch staat in voor een goede uitvoering van de door haar aangenomen werkzaamheden, zodanig dat een maximaal effect wordt
bereikt.
6.2. CleaningDutch staat echter niet in voor 100% verwijdering van vlekken op stoffen die veroorzaakt zijn door onder meer koffie, thee, wijn, fecaliën, urine, braaksel en huisdieren en/of vlekken die zijn veroorzaakt door toepassing van bleekwater, ammonia en/of andere reinigingsmiddelen en chemicaliën door of namens de opdrachtgever.
6.3. CleaningDutch geeft drie maanden garantie op reparatie werkzaamheden.
6.4. CleaningDutch geeft 1 jaar garantie op vervanging werkzaamheden.
6.5. Alle vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig, of oneigenlijk gebruik daarvan of onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de opdrachtgever en/of door derden wanneer, zonder toestemming van Cleaningdutch, de opdrachtgever of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze op een anders dan voorgeschreven manier gebruikt worden.
6.6 De opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/ of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele gebreken dienen binnen 2 weken na ontdekking schriftelijk per mail aan Cleaningdutch te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat Cleaningdutch in staat is adequaat te reageren. De opdrachtgever dient Cleaningdutch in de gelegenheid te stellen een klacht te onderzoeken. Meldingen via Whatsapp komen niet bij de klantenservice terecht en zullen dus niet in behandeling worden genomen en zijn tevens niet rechtsgeldig.
6.7. Indien de opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op.
De opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde zaken, tenzij daaraan geen zelfstandige waarde toekomt.
6.8. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt dan de in lid 5 genoemde datum, komt de opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
6.9. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd per mail, dan zal Cleaningdutch de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn, vervangen of zorg dragen voor herstel daarvan danwel vervangende vergoeding daarvoor aan de opdrachtgever voldoen.
6.10. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, voorrijkosten, etc. aan de zijde van Cleaningdutch daardoor gevallen, integraal voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 7: Aansprakelijkheid
7.1. CleaningDutch is slechts aansprakelijk voor schade door opdrachtgever geleden, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van schuld van
CleaningDutch.
7.2. CleaningDutch is echter niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door:
A. Het verplaatsen of het te vroeg terugplaatsen van meubelen of het te vroeg in gebruik nemen van meubilair en andere zaken die met de opdracht in verband staan;
B. Vermissing of beschadiging van meubilair of andere zaken tijdens de uitvoering der werkzaamheden, die niet aantoonbaar het gevolg waren
van schuld of nalatigheid van CleaningDutch. Alle vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig, of oneigenlijk gebruik daarvan of onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de opdrachtgever en/of door derden wanneer, zonder toestemming van Keuken Wrap Kampioen, de opdrachtgever of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze op een anders dan voorgeschreven manier gebruikt worden.
C. Het uitvloeien van vlekken, afkomstig van onder meer schrijf- en decoratiemateriaal, die niet of slechts moeilijk waarneembaar waren en op het bestaan waarvan door de opdrachtgever niet tevoren is gewezen;
D. Het vóór het door CleaningDutch opgegeven tijdstip betreden van de ruimte waar CleaningDutch in het kader van haar werkzaamheden beschermlagen op meubilair en/of stoffering heeft aangebracht, die gedurende zekere tijd voor mens en dier schadelijke dampen kunnen veroorzaken;
E. Het uitvloeien van kleuren bij het reinigen (kuisen) van meubelstoffen of leder;
F. Het verkleuren van meubelstoffen of leder door werking van binnenuit het meubilair of onderliggend materiaal.
G. CleaningDutch is nooit aansprakelijk voor een waarde hoger dan de waarde van het in rekening gebrachte factuur bedrag.
Artikel 8: Transport
8.1. Indien zaken als meubels ter bewerking worden meegegeven aan CleaningDutch blijft het risico tijdens transport voor opdrachtgever.
Artikel 9: Betaling
9.1. Betaling dient onmiddellijk na het verrichten der werkzaamheden contant te geschieden, tenzij een betalingstermijn is overeengekomen.
9.2. Ingeval van overschrijding van de betalingstermijn van 10 (tien) werkdagen is CleaningDutch gerechtigd zonder voorafgaande sommatie de gerechtelijke rente per maand aan opdrachtgever in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van de maand als een gehele maand wordt beschouwd.
9.3. Bij niet of niet tijdige betaling van het bedrag dat de opdrachtgever aan CleaningDutch verschuldigd is, is CleaningDutch gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten door te berekenen. Deze kosten bedragen 15% van de hoofdsom.
9.4. Als CleaningDutch haar vordering ter incasso uit handen heeft gegeven, zullen de kosten verschuldigd zijn volgens het gebruikelijke incassotarief.
9.5. Klachten over de uitvoering van de werkzaamheden schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op. Wel is opdrachtgever
gerechtigd in geval van gerechtvaardigde klachten 20% van de aanneemsom in depot te houden totdat aan de klacht in voldoende mate
aandacht is gegeven.
Artikel 10: Overmacht
10.1. Indien na de totstandkoming van een overeenkomst CleaningDutch niet in staat is deze na te komen wordt de overeenkomst tussen CleaningDutch en opdrachtgever ontbonden.
10.2. Ontbinding kan alleen als gevolg van omstandigheden die bij het aangaan van de overeenkomst niet bekend waren of door omstandigheden waarop CleaningDutch redelijkerwijs geen invloed kon hebben.
10.3. Opdrachtgever heeft bij ontbinding van de overeenkomst als gevolg van overmacht geen recht op schadevergoeding.
Artikel 11: Ontbinding
11.1. Gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde.
11.2. Voordat de opdrachtgever een schriftelijke ontbindingsverklaring aan CleaningDutch richt zal hij/zij CleaningDutch eerst schriftelijk in verzuim moeten stellen en haar een redelijke termijn moeten geven om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen of de tekortkomingen te herstellen. De tekortkomingen dienen door opdrachtgever duidelijk omschreven schriftelijk te worden gemeld.
Artikel 12: Geschillen
12.1. Deze overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
12.2. Alle geschillen, voortvloeiende uit of samenhangende met aanbiedingen en overeenkomsten, hoe dan ook gedaan, zullen, indien de contractpartijen niet zelf tot een oplossing kunnen brengen, in eerste instantie aan Mediation (Nederlands Mediation Instituut, Westblaak 150, 3012 KM Rotterdam) worden voorgelegd.
12.3. Indien Mediation niet tot een oplossing zal leiden, zal bedoeld geschil worden onderworpen aan het oordeel van de burgerlijke rechter die
bevoegd is in de vestigingsplaats van CleaningDutch voor zover wettelijke bepalingen zich daartegen niet verzetten.
Cleaningdutch is geen onderdeel van Keukenwrapkampioen. U dient zich te wenden tot de algemene voorwaarden van Keukenwrapkampioen betreffende garantie en aansprakelijkheid. Cleaningdutch draagt hier geen aansprakelijkheid voor!